Maden

MADEN – SPIS GODT

Mad skal være en oplevelse, på samme måde som det er en oplevelse at være på Hadsten Højskole. Vores værdigrundlag går igen i den mad, vi serverer for vores højskoleelever, kursister og gæster: Vi hylder de klassiske danske middagsretter, men vi elsker at supplere med spændende menuer fra hele verden.

Friske råvarer – delvist økologisk, hjemmebag og lækre retter er kernen i den mad, som personalet i køkkenet på Hadsten Højskole fremtryller hver eneste dag. Morgenmaden er vigtig for energiniveauet hele dagen, så når spisesalen slår dørene op til en ny dag, er der hjemmebagt brød, oste, morgenmadsprodukter, kaffe, te og juice på bordet. Menuen er med andre ord både sund, solid og svær at springe over.

Er du sulten? Vi gi’r frokost – book en rundvisning her.

Sundheden går igen, når køkkenpersonalet stiller forfriskninger frem mellem måltiderne. Det er typisk midt på formiddagen og igen midt på eftermiddagen. Ofte er der frugt, grovboller og andre gode sager, men vi går ikke af vejen for en lækker kage, hvis der er en særlig anledning, eller hvis der står fysiske anstrengelser på dagsprogrammet.

Som i gamle dage serverer vi varm mad til middag på Hadsten Højskole. Og det er her, køkkenpersonalet for alvor afslører deres madkreativitet og sans for at lade sig inspirere. Krydret mad fra Mellemøsten, fiskeretter fra verdenshavene og italienske specialiteter. Kun fantasien sætter grænser. Hos os er køkkenpersonalet en vigtig del af højskolelivet. Derfor er det også dem, der hver dag præsenterer maden, inden elever, kursister og gæster griber kniv og gaffel. For maden er lavet med opmærksomhed – og bør nydes med opmærksomhed. Til aften serverer vi buffet, som oftest består af brød med pålæg og salater.
Hvis der er ønsker diæter eller ønske om at spise vegetarisk eller vegansk mad, er det også noget, som køkkenet på Hadsten Højskole er leveringsdygtige i.