IDRÆT & OUTDOOR

IDRÆT & OUTDOOR

Vælg fag indenfor outdoor eller idræt på Hadsten Højskole og få et springbræt til en verden af idræt og udendørs eventyr. Er du i dit livs form, eller drømmer du om at komme det, kan du dyrke en masse sport og idræt på Hadsten Højskole. Vi er blandt de brede højskoler med det største udbud af idrætsfag. Så vil du have sved på panden, ud i naturen og have masser af bevægelse, så er der rigeligt at komme efter på Hadsten Højskole.

Idræt & Outdoor byder på et væld af valgmuligheder både udendørs og indendørs. Det betyder også, at vejret aldrig er en hindring for, at du kan få pulsen op. Dog skal du være indstillet på at være aktiv udendørs, også selvom solen ikke skinner.

Uanet om du har benene solidt plantet på jorden, eller om du elsker at udfordre dig selv i højderne, har vi fag, der passer til dig. Vi har mange faciliteter på skolen – og derudover gør vores placering nær skoven, at vi har rig mulighed for at variere vores undervisning, så du hele tiden bliver udfordret.

Udover at dyrke idræt, sport og friluftsliv i vores forskellige fag, går vi også op i social udvikling, fællesskabet og hvad du som elev har interesse i. Vores brede fagudbud gør, at vi har en mangfoldig elevgruppe med mange forskellige interesser. Nogle vil gerne have sport på skemaet hver dag, mens andre går mere op i det kreative eller musikalske – og blot vil supplere med et enkelt aktivt fag. Lige meget niveau og ambitioner gør vi, hvad vi kan, for at give dig unikke oplevelser og et skønt højskoleophold.

Fællesskab, unikke oplevelser og sved på panden

Højskolen tilbyder naturligvis også undervisning i de mere klassiske boldspil, discipliner og sportsgrene. Du kan prøve kræfter med fag som Volleyball, Floorball, Fodbold, Vild med dans, Klatring og meget mere. Her bliver du, uanset niveau, udfordret både fysisk og til tider også mentalt. Du vil få sved på panden, udfordre dig selv og til tider opleve spændingen ved konkurrence.

Vi elsker at skubbe til grænser i trygge rammer og har fokus på, at undervisningen skal være sjov for alle. Så jo flere kræfter du lægger i timerne, jo mere får du igen. Vores undervisere vil altid gøre deres bedste for at skabe de perfekte rammer for engagement, fordybelse og sjove oplevelser.

Og når dagens aktiviteter er overstået, har vi selvfølgelig også sørget for, at du har tid til at slappe af og genoplade i vores hyggelige opholdsområder. Eller måske er du interesseret i at fortsætte træningen i vores veludstyrede fitnessrum, der er til fri afbenyttelse, med nogle andre elever eller alene i ro og mag. Valget er dit.

Personlig udvikling og fællesskab i friluftsliv

På højskolen får du også mulighed for at udfolde dig i naturen, hvor du f.eks. i faget Friluftliv vil lære, hvordan du klarer dig udendørs, samt blive klogere på, hvad du kan bruge vores natur til. Vi har shelters til rådighed på skolen, men er bestemt ikke blege for at bevæge os ud af byen, for at få nogle autentiske naturoplevelser. Med smukke omgivelser i natur og fede oplevelser skaber vi nogle af de bedste forudsætninger for nye venskaber og personlig udvikling.

Du kan også prøve kræfter med fag som Naturvandring, Filosofisk vandring eller Friluftsliv og teambuilding, hvis du vil endnu mere ud i natur og frisk luft.

Du kan læse mere om højskolens valgfag indenfor idræt og outdoor i menuen til højre. Og husk på, at du frit kan vælge mellem fagene, så dit skema bliver præcis, som du foretrækker det.

Rundvisning, brochure og mere info

Måske vil du gerne have et højskoleophold i dit sabbatår og give den gas med fodbold og friluftsliv? Måske du trænger til en pause fra studiet og vil på højskole som pitstopper, hvor du kan mixe fitness og fester i højskolelivet? Du kan læse mere om Hadsten Højskole, vores mange fag og dagligdagen på skolen her på hjemmesiden og i vores brochure. Bestil den her, så sender vi den hjem til dig. Du er også meget velkommen til at besøge os. Book en rundvisning her.

På Hadsten Højskole sammensætter du selv dit eget skema. Se oversigten over alle fag her.

Overvejer du at begynde? Tjek om vi har ledige pladser på det tidspunkt, du gerne vil starte, på siden her.