POLITIK & SAMFUND

Hverdagsaktivisme

Med krig og kriser der raser i verden, kan det være svært at overskue, hvor og hvordan vi kan gøre noget godt for den verden, vi lever i. I faget Hverdagsaktivisme tager vi udgangspunkt i de små forskelle. Vi kan ikke ændre hele verden, men vi kan gøre noget godt for nogle eller for noget.

Sangaften på det lokale plejehjem? Skraldeindsamling i nærområdet? Små kærlige beskeder til dine højskolevenner? Ingen ideer er dårlige, og intet er for stort eller for småt til at være en del af faget Hverdagsaktivisme.

Vi begynder faget med at brainstorme på, hvad netop I har lyst til at gøre, lave eller arrangere. Vi taler om, hvilke sager, I brænder for. Og så vender og drejer vi, hvilke konkrete tiltag, I drømmer om at udføre.

Så har du en lille (hverdags)aktivist i maven, der har lyst til at gøre en forskel på den ene eller anden måde, kan det være, at Hverdagsaktivisme skal på dit skema.