KOMMUNIKATION & SPROG

KOMMUNIKATION & SPROG

Vi kommunikerer 24/7. Uanset om det er i selskab med andre eller over de sociale medier, så er vi nærmest konstant i kontakt med verden omkring os. Derfor er det vigtigere end nogensinde før, at man kan kommunikere klart i både skrift og tale.

Hvordan sikrer du, at andre mennesker forstår dine budskaber rigtigt? Og hvad skal der til, før du trænger igennem i en virkelighed, hvor alle har mulighed for at blive hørt? Det er nogle af de ting, du kan få svaret på, hvis du vælger fag fra fagområdet Kommunikation og Sprog. Her går vi i dybden med de kompetencer, der er nødvendige, for at du klarer dig godt i mødet med verden. Uanset om det foregår i det virkelige liv eller via nettet.

Et af fagområdets store fag er Prøveforberedende Journalistik. Undervisningen er målrettet dig, der drømmer om at læse journalistik og om at komme ind på en af landets journalistuddannelser og fokusere på de kompetencer, du skal have, hvis du skal klare dig gennem optagelsesprøven. Vi udsætter dig for tests, der ligner dem, du vil møde til optagelsesprøven, for på den måde at forberede dig bedst muligt til den endelig prøve.

Dog byder fagområdet også på en række fag for dig, der ønsker at forbedre dine evner både skriftligt og mundtligt. Du får mulighed for at nørde med sproget og lærer hvilke virkemidler, du skal bruge, hvis du vil være en, andre lytter til. Samtidig bliver du bedre til at aflæse andres budskaber og afkode, hvilke politiske interesser der kan ligge bag, når organisationer eller politikere kommunikerer.

Kommunikation kan skabe konflikter, og derfor er konflikthåndtering også en del af dette fagområde. Du kan også bygge ovenpå dine dansk- og engelskkompetencer, ligesom du kan vælge at være med i vores filosofiske tænketank, hvor tilværelsens store spørgsmål bliver sat til debat.

Vil du vide mere om, hvad Hadsten Højskole kan tilbyde? Så bestil en brochure eller kom forbi til en rundvisning.

På Hadsten Højskole sammensætter du selv dit eget skema. Læs mere om konceptet og fagområderne her.