POLITIK & SAMFUND

Voksen

Faget Voksen tager udgangspunkt i de behov, der opstår når man skal flytte hjemmefra. Hvordan vasker man uld, uden det krymper? Hvad er en forskudsopgørelse? Hvor længe skal man koge et æg, så det bliver blødkogt? Og hvad skal man være opmærksom på i en lejekontrakt? Her er ingen spørgsmål for små eller for dumme!

Mange elever på Hadsten Højskole flytter hjemmefra umiddelbart efter, at deres højskoleforløb ender. Der har derfor været stor efterspørgsel på et fag, der kan være med til at forberede den store opgave, det er at flytte hjemmefra. Der kan nemlig vente mange ubehagelige oplevelser hvis eksempelvis forskudsopgørelsen driller eller man har indbrud uden at være forsikret, men det er også bare surt, hvis alt en vasketøj får samme farve eller er krympet to størrelser. Derfor har vi på Hadsten Højskole oprettet faget Voksen.

Vi arbejder med alt fra jobansøgninger og forsikringer til tøjvask, ophængning af hylder og rensning af afløb og det hele foregår i en hyggelig og tryg atmosfære. Fagets forløb er ikke givet på forhånd, men udvikler sig i den retning, som deltagerne ønsker og i løbet af kurset får vi besøg af både skolens pedel, rengøringsdame, forretningsfører og køkkenleder.