Lørdag den 11. november var der ekstra meget liv på højskolen. Vi havde besøg af elevernes familie og venner til en skøn dag med masser af højskolestemning.

Familie og venner på besøg på hadsten højskole
Besøgsdag på Hadsten Højskole

Når unge mennesker begynder på højskole, er det ikke alle, der får ringet hjem i tide og utide. Et højskoleophold bliver ofte beskrevet som et liv i en lukket boble. I lørdags inviterede vi venner og familie med ind i boblen – og sikke en dejlig dag.

Fællessang er en stor del af højskolelivet, så derfor begyndte besøgsdagen med et par sange i fællesskab efterfulgt af en velkomst fra forstander Jacob Kjærsgaard Mortensen.

Efter velkomsten kunne familie og venner prøve kræfter med højskolelivet på forskellig vis. Der var mulighed for at deltage i en sangtime eller danse fællesdans i gymnastiksalen. Man kunne også gå i keramikkælderen og forsøge sig med kreationer i ler.

Keramik-besøgsdag
Street food marked

Mellem de forskellige aktiviteter kunne både elever og gæster gå en tur ind i spisesalen, der var forvandlet til et street food marked for en dag. Der blev serveret små lækre retter fra forskellige verdenshjørner, fx spicy hokkaido suppe, nudelsalat og kyllingekebab.

Hen på eftermiddagen rullede en lille kaffevogn ind i spisesalen, hvor elever og gæster kunne forsyne sig med lækker kaffe. Til kaffen blev der serveret makrontoppe, chokolademousse og små rug beans.

Dagen blev rundet af med en koncert i gymnastiksalen, hvor skolens forskellige bands og solister gav den gas. Der blev spillet og sunget alt fra ABBAS Dancing Queen til Medinas Kun For Mig.

Tak til alle de besøgende for en fantastisk dag.

Street food

Tilbage til alle blogindlæg