POLITIK & SAMFUND

Speakers corner

Speakers Corner er et obligatorisk fag for alle elever på Hadsten Højskole. Her vender og drejer vi aktuelle problemstillinger, og vi giver hinanden mulighed for at komme til orde, blive hørt og blive modsagt. Udgangspunktet for Speakers Corner er Voltaires herostratisk berømte udtalelse: ”Jeg kan desværre ikke bifalde et eneste af Deres ord, men vil til mine dages ende forsvare deres ret til at udtrykke dem.”

Målet med Speakers Corner er at perspektivere den verden, vi lever i. For når verden forandrer sig, forandrer vi os – og når vi forandrer os, forandrer verden sig. Vi debatterer aktuelle, eksistentielle, kulturelle og sociale emner, og vores synsvinkel kan være alt fra historisk og filosofisk til kunstnerisk og psykologisk.
I Speakers Corner dukker der noget uforudsigeligt op hver gang. Det kan være en gæst, der kommer forbi for at fortælle om sit blik på verden, det kan være en tekst, der nuancerer de gængse holdninger til et emne, det kan være en sang, der skaber en helt ny forståelse af det bestående. Eller det kan være dig, der bidrager med overraskelsen.