70 fag – dit valg

Højskoleophold

Forår 2024 – Efterår 2024

Pitstop

Træk stikket. Find dig selv.

Besøg os

Åbent Hus lørdag den 6. april

Få brochure

Den analoge oplevelse til dig.

Hadsten Højskole i Jylland

På Hadsten Højskole tror vi på, at lysten driver værket. At interesse og engagement er den bedste forudsætning for at blive klogere på sig selv, de andre og verden. Vi tror på, at fællesskab, dannelse og livsduelighed går hånd i hånd. Derfor ser vi det som vores vigtigste opgave at skabe rammerne for en kultur på højskolen, hvor der er højt til loftet og plads til at udfordre fantasien, følelserne og fornuften.

Hos os sammensætter du selv dit skema blandt vores brede fagudbud. Vi er en højskole, der har fag indenfor politik, kunst, idræt, outdoor, journalistik, musik, psykologi, sundhed og mere endnu. Men der er ingen linjer. Begynder du på højskole hos os, får du altså mulighed for at blande forskellige interesser og fordybe dig på tværs af fagområderne.

Højskole kan ikke altid beskrives. Vi mener, at højskole skal opleves. Det er ikke kun skolens rammer og fagene, der udgør dit højskoleophold. Det er i høj grad også de andre unge mennesker, der har valgt at bruge 4-5 måneder på højskole samtidig som dig. At møde nye mennesker. Få sjove ideer, gode samtaler og skabe minder sammen. Fællesskabet og alt det, der følger med, når højskolen, opholdsrummene og værkstederne summer af liv. Når alle stemmer i til morgensamlingens fællessang. Når nye bekendtskaber bliver til højskolevenner.

Hadsten Højskole er en grundtvigsk højskole, der vægter hjemlighed og høj faglighed. Men vi omtaler også os selv som en drømmefabrik, et eksperimentarium og et mødested.

Du finder højskolen placeret godt midt i Jylland i stationsbyen Hadsten. Skolen ligger fem minutters gang fra togstationen i Hadsten by. Fra skolen er der kort til både skov, marker og å-løb. Så nyder du at gå eller løbe i naturen, er der mange fine ruter at følge.

Velkommen til Hadsten Højskole i Jylland, vi vil glæde os til at møde dig.

Oplevelser på Hadsten Højskole

Hvordan er livet på skolen?

– lev højskolelivet med os på Hadsten Højskole i Jylland