IDRÆT & OUTDOOR

Boldspil

I Boldspil vender vi alting på hovedet og giver plads til hinanden uanset niveau. Faget er altså både for dig, der er bange for bolde og dig, der er helt fortrolig med dem. Uanset hvilke oplevelser du kommer med, vil du opleve, at du bliver bedre, end da du begyndte. Både til det boldtekniske og det taktiske. Det bedste, der kan ske, er, at du finder glæden ved at spille en masse forskellige boldspil.

I boldspil lærer du at spille mere utraditionelle og ukendte boldspil som balleball, partibold, skubbebold og skohockey, men vi runder også et klassisk boldspil som basketball. Undervejs bliver du coachet af din underviser – på både det individuelle plan som i holdfærdigheder. Det er også Boldspil, du skal vælge, hvis du drømmer om selv at blive instruktør eller træner. Højskolen arbejder sammen med byens sportsklubber og folkeskoler, og det giver dig rigtig gode muligheder for at udvikle dine kompetencer på netop det område. Vi lærer at spille hinanden gode.

På Hadsten Højskole kan du også vælge idrætsfag som Volleyball, Fodbold, Vild med dans eller Mountainbike.