Korte kurser

Korte kurser på Hadsten Højskole

Velkommen til Hadsten Højskole. Vi glæder os til endnu en sommer med glade kursister, sang, fordybelse, nærvær, fællesskab og masser af højskolestemning. Vores korte højskoleophold udbydes henover sommeren fra og med uge 26 til og med uge 32.

Korte kurser for enhver smag

De korte kurser er opdelt i forskellige temaer og med forskellige målgrupper i tankerne. Som noget nyt kan du fx tage på vores nyopstartede Løgstrup-kursus ‘Kærlighedens magt’ i uge 26, hvor du kan blive klogere på, hvordan filosofien, psykologien, teologien og historievidenskaben ser på kærlighed som begreb.

Du kan også tage på vores Kunstkursus i uge 27, hvor du kan dykke ned i forskellige håndværk og kunstformer som stoleflet og linoleumstryk. I uge 28 kan du tage på højskole med børn på vores Familiekursus, der er indrettet efter familier med børn i alle aldre.

I uge 29 har vi sommerkurset med titlen ‘Hadsten Højskole Classic’, hvor vi hiver alt det bedste fra højskolelivet frem i en uge. I uge 30 afholder vi Sportsuge, hvor du kan danse, dyrke yoga, spille padel og mere endnu.

Vi har gennem mange år afholdt frilufts- og vandrekurser og oplevet Østjyllands smukke natur med vores kursister. Sommeren 2024 er ingen undtagelse. Du kan tage på Friluftskursus i uge 31. I den sidste uge af vores korte kurser koger vi alt det gode fra vores lange ophold ned til en enkelt uge. Ånd Igen i uge 32 tiltrækker særligt tidligere elever og andre unge, der gerne vil (gen)opleve højskolen.

Sommer på højskole

På trods af de forskellige temaer indeholder de korte kurser en fælles kerne, nemlig de klassiske højskoleelementer som morgensamling, foredrag og aftenarrangementer.

Et kort højskoleophold er perfekt for dig, som gerne vil have en uges koncentreret højskoleophold, møde en masse nye mennesker i et inspirerende fællesskab og nyde en uge med fuld fokus på dine interesser. Du kan her på siden klikke dig videre og læse mere om indholdet på de korte kurser. Siden opdateres løbende. Har du spørgsmål til et kort højskoleophold? Send os en mail på info@hadstenhojskole.dk eller ring på tlf. 86 98 01 99.

UGE 26

KÆRLIGHEDENS MAGT – LØGSTRUP-KURSUS