Studierejser

STUDIEREJSE MED HADSTEN HØJSKOLE

Det er en tradition, at vi på Hadsten Højskole rejser ud i verden. Både Forår og Efterår vil vi hive en uge ud af kalenderen til at rejse og besøge en del af verden, hvor vi kan blive klogere på andre kulturer og folk. I videoen herunder kan du komme med foråret 2023 på deres studietur til Berlin og Spindl.

Rejs med højskolen

På forårsholdet og efterårsholdet 2024 vil studieturen gå til Berlin i Tyskland og Spindl i Tjekkiet. Kombinationen af de to destinationer gør, at vi får en tur, der både indeholder fede outdooraktiviteter og pulserende storbyliv.

Den tyske metropol Berlin er fuld af kulturelle og historiske oplevelser; vi vil have fokus på noget af det, som man ikke nødvendigvis kan læse om i en traditionel turistguide.

I Spindl skal der fuld fart på. Her bliver der mulighed for at prøve en masse forskellige aktiviteter, der kan give sus i maven og få adrenalinen til at pumpe. Du kan blandt andet rappelle, klatre og prøve en kæmpe gynge med følelsen af frit fald. Er du mere til ro og natur, er der mulighed for aktiviteter med lidt mindre fart på og fine vandreture i de smukke tjekkiske bjerge.

Der kan godt ske ændringer for destinationerne på studierejsen, men udgangspunktet for turen er som beskrevet ovenfor: en kombination af outdooraktiviteter og natur og et kulturelt og historisk aspekt.

Et egentligt program med oversigt over de forskellige aktiviteter får du, når du begynder på dit ophold. Samtidig vil der være plads til, at du selv kan komme med inputs og ideer til forskellige aktiviteter undervejs på turen.

Har du spørgsmål vedr. højskolens rejse, så ring til os på tlf. 8698 0199 eller send os en mail på info@hadstenhojskole.dk.

Du er også meget velkommen til at komme forbi til en rundvisning, hvor du kan høre meget mere om Hadsten Højskole og vores studietur. Vi glæder os til at møde dig!