Galleri & faciliteter

GALLERI & FACILITETER – HADSTEN HØJSKOLE

Selvom Hadsten Højskole er i blandt Danmarks ældste højskoler, har vi mange fine faciliteter og værksteder, som vores elever og kursister kan benytte. I de to gallerier herunder kan du se billeder af værelser, værksteder, opholdsrum og stemninger fra dagligdagen.

Hvordan ser værelserne ud på Hadsten Højskole?

På højskolen har vi fire gange: Østerhus, Vesterhus, Trelleborg og Sønderhus, hvor vores ca. 60 værelser fordeler sig. Næsten alle er dobbeltværelser, men vi har også nogle enkeltværelser. Halvdelen af værelserne har fællesbade og fællestoiletter og den anden halvdel har eget bad og toilet på værelset. Hvis du vælger eget bad og toilet, betaler du lidt ekstra om ugen. Læs om vores priser her.

Det er værelser på gangene Østerhus og Vesterhus, der har fællesbade og fællestoiletter. På værelserne er der en vask, så der stadig er mulighed for fx at børste tænder på værelset. På Trelleborg og Sønderhus er der eget bad og toilet. Se de forskellige værelser i galleriet her.

Herunder kan du se blandede billeder fra højskolen. Det er både af vores forskellige værksteder, opholdsrum, fællesarealer, udendørs områder og stemninger fra dagligdagen.

Når du er elev på Hadsten Højskole, har vi mange gode faciliteter, du kan benytte dig af – både i undervisningen og i fritiden. Alle vores faciliteterne er tilgængelige for vores elever døgnet rundt.

• Søjlehallen: Dette rum er skolens hjerte. Her kan du spille billard, bordfodbold, bordtennis, brætspil, læse avis eller blot få samlet op på de ting, der rør sig på skolen. Placeret tæt på både kontoret og lærerværelset, er der altid mennesker i Søjlehallen.
  • Spisesalen: Skolen måske vigtigste rum. Her indtager du alle dine måltider, og det er også her, vi afholder middage, når der er festlige arrangementer for eleverne.
  • Gymnastiksalen: I skolens gymnastiksal finder du alt det, du har behov for, hvad enten du skal spille volley, badminton, basketball eller blot mangler et stor rum, hvor du kan boltre dig. Vi bruger også salen, når vi holder større arrangementer, både som en stor foredragssal og som dansegulv.
  • Fitnessrum: I fitnessrummet på Hadsten Højskole finder du selvfølgelig en bred vifte af maskiner, vægte osv. – både til styrke- og kredsløbstræning.
  • Multibane: Banen bliver ofte brugt til at spille fodbold, men der er også mulighed for bl.a. at spille tennis på banen. Derudover bruges den ofte til forskellige konkurrencer, når gangrådene arrangerer kaffeaftener.
  • Udendørs boldbane: Her spiller vi især fodbold, men også rundbold, baseball og spikeball bliver typisk spillet her.
  • Musiklokalet: Her finder du alt fra instrumenter, forstærkere og mikrofoner til ledninger og højtaleranlæg. Rummet er desuden lydisoleret, så du kan have din musik i fred, indtil den er færdig.
  • Einstein: Einstein er elevernes festlokale. Lokalet bliver ikke kaldt Einstein, fordi vi oplever, at vores elever bliver lysende genier af at opholde sig her – men tidligere har lokalet været benyttet til fysik.
  • Maleri: Vores hyggelige kreakælder indbyder til fordybelse og kreativitet, og her gør det ikke så meget, hvis du kommer til at spilde lidt maling på gulvet.
  • Keramik: I keramik-lokalet kan du dreje, forme og på anden måde bearbejde leret. Vi har alle de fornødne materialer og maskiner til at gøre din keramikdrøm til virkelighed. Værkstedet er åbent døgnet rundt, både for eleverne på Keramik-kurset og alle de andre elever.
  • Strikkerier: Måske skolens hyggeligste rum indrettet med masser af bløde møbler. Her er det fedt at sidde og strikke, slappe af med en kop kaffe – eller blot lade tiden stå stille.
  • Shelters og bålplads: Er du vild med friluftsliv, behøver du ikke forlade skolens område. Vi har både en stor bålhytte, samt to hyggelige shelters her på skolen, som nogle elever ynder at sove i de varme sommeraftener.

Overnævnte er blot et udsnit af vores faciliteter. Hvis du vil opleve hele skolen med egne øjne, er du altid meget velkommen til at komme forbi og få en rundvisning.