VANDRETUR: Kom til åbningen af Højskoleruten d. 1. april på Hadsten Højskole.

Højskoleruten-hadsten-højskole

Se alle arrangementer
på Hadsten Højskole

​I samarbejde med Nordea Fonden og 13 andre højskoler i Østjylland har vi været med til at skabe en højskoleoplevelse i naturen, som vi kalder for Højskoleruten. Højskoleruten er app- og webbaserede vandreruter med højskoleindhold og oplevelser for dig og dem, du holder af.

Højskoleruten består af vandreruter mellem forskellige højskoler i Østjylland. Du kan fx vandre en rute på ca. 15 km fra Den Skandinaviske Designhøjskole til Hadsten Højskole. Når du er ude på en rute, kan du finde information om området og blive introduceret for lokale landmærker i Højskolerute-appen. I appen finder du nemlig tekst og små videoer med højskolernes personale, der fortæller om lokalområdet, samt giver stof til eftertanke i form af refleksionsøvelser.

Ved hver højskole er der også et såkaldt Højskoleloop, en lokal vandrerute, der knytter sig til området omkring den enkelte højskole. Og det er netop vores loop omkring Hadsten Højskole, vi inviterer til åbning af lørdag d. 1. april kl. 14.00.

Vi starter med at få en introduktion til den lokale højskolerute af højskolelærer Emma Sand. Derefter går vi ruten sammen, der er på ca. 6 km. Det nuværende elevhold vil selvfølgelig vandre med. Efter vandreturen byder vi på kaffe, the og kage på højskolen.

Det kræver ingen tilmelding at deltage, vi sørger for at have nok kaffe på kanden 😊

Se alle arrangementer
på Hadsten Højskole