KROP & KOST

KROP & KOST

Verden er fuld af fristelser, og samtidig har der aldrig tidligere været så stort fokus på vigtigheden af et aktivt liv med fokus på både krop, psyke og kost. Hvis du går op i sundhed, krop og livsstil, så er fagområdet Krop & Kost på Hadsten Højskole noget for dig.

I dette fagområde møder du en række fag, der alle har omdrejningspunkt i vores krop. Om det gælder sundhed, velvære eller ernæring, er der spændende fag at dykke ned i.

Vi ser blandt andet på, hvordan vores livsstil hele tiden ændrer sig, samt hvorfor det kan være så svært at leve sundt, når vi nu allesammen ved, at det er godt for os. I faget Kroppens mysterier kan du blandt andet blive klogere på organer, muskler og kroppens styresystemer.

I fagområdet Krop & Kost finder du også fagene Yoga og Massage & Velvære. Du får muligheden for at gå på opdagelse i din egen krop og finde ro i en hverdag, der til tider kan være fyldt med tanker og valg.

Måske synes du, din seksualundervisning i folkeskolen har været lidt for sparsom, eller måske ønsker du blot at blive klogere på samtykke, seksualitet og forskellighed i kroppe. Faget Seksuel dannelse tager fat, hvor folkeskolen slap, når det kommer til alle de mange spørgsmål, der kan opstå indenfor køn, krop og seksualitet.

Så hvad enten du vil fordybe dig i samspillet mellem krop og kost, lære mere om kroppens anatomi eller afprøve dine evner med massage og velvære, er der rig mulighed for det på Hadsten Højskole.

Har du nogen spørgsmål vedrørende vores fag, er du altid velkommen til at ringe til os på tlf. 86 98 01 99 eller sende en mail på info@hadstenhojskole.dk. Vi sender dig også meget gerne vores brochure, hvor du kan blive meget klogere på Hadsten Højskole.

På Hadsten Højskole sammensætter du selv dit eget skema. Læs mere om konceptet og fagområderne her.