KUNST & KUNSTHÅNDVÆRK

KUNST & KUNSTHÅNDVÆRK

Elsker du keramik? Vil du gerne gå på en kreativ højskole? Har du lyst til at gå amok i farver og flydende maling og designe flotte ting til dig selv og dit hjem? Så er fagområdet Kunst & Kunsthåndværk på Hadsten Højskole noget for dig.

Her på Hadsten Højskole har vi en palette af kreative fag, og fagområdet er for dig, der elsker at udforske og udfordre din kreativitet. Uanset om du gør det af ren interesse, eller du drømmer om et liv som designer, kunsthistoriker eller kreativ pædagog, er det her, du kan tage de første skridt. Slip kreativiteten løs hos os.

Uanset hvilke af vores kreative fag, du kaster dig over, kommer du til at skabe noget med dine egne hænder. Vi sørger for, at du får de håndværksmæssige ting på plads, så du kan skabe de værker og designs, du drømmer om. Hos os er der ikke langt fra tanke til handling, men du bliver ikke verdensmester på én dag. Derfor får du mulighed for at prøve mange forskellige teknikker og tilgange til de enkelte fag, så du på den måde får en bedre forståelse for de kreative håndværk. Vi vil introducere dig til god kunst, tegning, fotografi og hvad du ellers kunne interessere dig for.

Derudover hjælper vi dig med at gøre dine tanker til virkelighed. Vi lærer dig, hvordan du planlægger og forbereder fremstillingen af diverse produkter, for at sikre, at du kommer i mål med dine ambitioner. Samtidig introducerer vi dig for forskellige afskygninger af kunsten og forsøger at lære af dem, der gennem tiden har sat sit aftryk på den kunst, vi ser i dag. I undervisningen på højskolen kan du fordybe dig i håndværket og kreativiteten.

Keramik, tegning, fotografi eller træværksted?

På skolen har vi en masse forskellige værksteder og faciliteter: Mørkerum til analog fotografi, keramiklokale, designlokale, maleri- og tegnelokale, træværksted og mere endnu. På dit højskoleophold kan du bruge værkstederne, når du har lyst – også uden for timerne.

Så slip din indre kunster ud og giv dig i kast kreative højskole fag som maleri, keramik, strikkeri, træværksted eller noget helt fjerde og bliv klogere på, hvad du kan bruge dine hænder til, samt hvordan du lærer at tænke kreativt.

Har du lyst til at læse mere om kunst og alle de andre fagområder på Hadsten Højskole? Klik her og få tilsendt vores brochure. Du er også meget velkommen til at komme forbi og besøge os på en rundvisning – bestil en rundvisning her.

På Hadsten Højskole sammensætter du selv dit eget skema. Læs mere om konceptet og fagområderne her.

Skal du ikke på et langt ophold? Om sommeren har vi korte kurser, hvor både tegning, maleri og keramik også er på programmet. Er du interesseret, kan du læse mere om sommerkurserne her.