KUNST & KUNSTHÅNDVÆRK

Tegning

Du tror det måske ikke, men alle kan faktisk lære at tegne. Det kræver teknikker og tid, og begge dele får du i faget Tegning på Hadsten Højskole. Her er du altså velkommen uanset, om du er helt uøvet, eller om du allerede er godt i gang med at finde dit personlige udtryk. Tegning som kunstart er fascinerende. Du kan tegne hurtige stregtegninger eller detaljespækkede næsten fotografiske tegninger, og det hele får du mulighed for her.

I faget Tegning kommer du til at arbejde meget med teknik. Du bliver introduceret til og kommer til at eksperimentere med forskellige tegnematerialer- og metoder – fra blyant, kul og tørkridt til filtpen, flydende tusch og farvekridt. Og du lærer, at tandbørster og krydderier ikke kun hører til på badeværelset og i køkkenet.

Det tager tid at finde sit personlige udtryk som tegner, så det er noget af det, du kommer til at arbejde meget med. Du vil opdage, at dit temperament er styrende for, hvilke metoder du finder mest interessante, og du finder ud af, at det kræver en indsats at blive dygtig. Derfor er hjemmetegne-opgaver også en del af dette fag. Til gengæld bliver du overrasket over, hvor hurtigt du lærer at tegne godt. Vi tegner efter både naturgenstande, dyreskeletter og croquismodeller samt kopier, avisfotos og fisk. Eller det der optager dig lige nu. De bedste tegninger sætter vi i passepartout eller rammer og udstiller – enten her på højskolen, i byens kirke eller på rådhuset.

Vil du afprøve og videreudvikle dine evner i Tegning på Hadsten Højskole? Bestil vores brochure og få flere informationer om faget samt højskolens andre fag. Er du nysgerrig for at opleve højskolen helt tæt på, giver vi dig med glæde en rundvisning.