Pitstop

PITSTOP PÅ HADSTEN HØJSKOLE

STOP OP OG KOM VIDERE

Er du kørt flad på batterierne og har brug for en pause fra læsning, opgaver og eksaminer? Så kan et ophold på Hadsten Højskole give dig “lyst til læring” og ny energi til dit studie eller uddannelse. Som pitstopper kan du få et højskoleophold til nedsat pris. Læs mere på siden her.

Tag et kvalificeret pusterum. På Hadsten Højskole er det lysten, der er drivkraften. Du vælger selv dit skema – det du har lyst til. Der er mere end 70 forskellige fag at vælge imellem, og ingen eksamen, der skal bestås.

Vores brede udbud af fag giver dig mulighed for at fordybe dig i helt nye fag og emner; måske har du lyst til at spille i band eller prøve kræfter med klatring? Måske har du lyst til at udforske dine evner indenfor keramik eller træværksted, eller måske vil du gerne lære mere om politisk strategi og spin – ”bare” fordi du synes, at det er spændende.

Læs her om 25-årige Mette, der tog på højskole som nyuddannet psykolog.

Pris for pitstop højskole

Som pitstopper har du mulighed for at deltage til en reduceret pris: kr. 1.118,- pr uge + et tillæg på kr. 160, hvis du ønsker eget bad og toilet. (normalpris kr. 1.775 pr. uge i skoleåret 23/24). Der er altså mulighed for økonomisk støtte ved at søge som pitstopper.

Vi har et begrænset antal pladser til ordningen.

Hvordan bliver man pitstopper på højskole?

For at få bevilget et pitstop til nedsat pris, skal du skrive en mail til info@hadstenhojskole.dk, hvori du skriver, hvilket studie du er i gang med, og hvorfor du trænger til et pitstop på højskolen. Der er ikke nogle regler for, hvilke studerende der kan søge om ordningen.

Når du har fået svar, kan du tilmelde dig på normal vis. Du skal blot anføre “pitstop” i tilmeldingen.

Som pitstopper på Hadsten Højskole deltager du i vores klassiske højskoleophold på lige fod med alle de andre elever. Dit højskoleophold bliver altså ikke anderledes af, at du er skrevet ind som pitstopper. Måske vil du generobre lysten til studiet med nye udfordringer, nye mennesker og fagligt samvær af en helt anden karakter, end du er vant til. Højskolen er et unikt rum for at dyrke helt nye interesser, og det er lysten, der driver værket. Det er et halvt år med fællesskab, udflugter, morgensamlinger, fællessang, temafester og undervisning af en helt anden karakter, end du formentlig er vant til.

Vil du høre mere om mulighederne for at tage højskoleopholdet som pitstop-elev, er du altid meget velkommen til at kontakte vores kontor på telefon: 86 98 01 99. Du kan også komme på besøg og opleve skolen. Bestil en rundvisning her.