MUSIK & SANG

Band

Har du en musiker i maven? Så skal du vælge faget Band. Her kommer du til at spille i et band med andre, der er lige så vilde med musik som dig. Fokus ligger på, hvad energien betyder for sammenspillet og musikken, og på repertoiret står der både rock og pop, ligesom du også får mulighed for at spille dine egne numre.

Sammenspillet i et band er afgørende for, hvordan musikken kommer til at lyde, og det er netop sammenspil, vi fokuserer på i dette fag. Du kommer i begyndelsen til at spille relativt lette numre, så du sammen med dine bandmedlemmer hurtigt kan komme til at koncentrere dig om energien i øvelokalet i stedet for selve indlæringen af numrene. Det er altså sammenspillet og energien, vi fokuserer på i stedet for perfektion på instrumenterne.

Musikteori indgår som en del af undervisningen, ligesom du også lærer, hvordan en kreativ og legende tilgang til musikken kan have stor betydning for, hvordan energien i øvelokalet udvikler sig.

Sæt gang i festen

Det er dog ikke kun i øvelokalet, at du skal forvente at opholde dig. For når bandet har fundet melodien og hinanden, skal de vise deres talent frem for de andre elever. Dette sker både til den årlige Besøgsdag, hvor søskende, forældre og venner kan komme forbi. Men det sker også til diverse højskolefester, hvor bandet er med til at skyde festen i gang.

Kunne du tænke dig at være med til at skabe en fed energi i øvelokalet, og har du mod på at vise dit talent musiske talent frem? Så er band på Hadsten Højskole helt sikkert et fag for dig.

Hvis du er nysgerrig på højskolen, så bestil en gratis brochure, eller kom ud og tal med os og få en rundvisning. Hvis du er nysgerrig på, hvilke andre musikfag vi har, kan du læse mere om dem her.