MUSIK & SANG

Brugsklaver

Brugsklaver for begyndere og øvede – og dig der ligger et sted midt imellem.

I dette fag får du en blanding af hold- og soloundervisning i klaver. Du vil blive mødt og undervist lige der, hvor du er nået til. Om du er nybegynder og aldrig har spillet før, eller om du allerede føler dig hjemme blandt tangenterne. Vi kommer til at gå i dybden med tonesystemet, som vi bruger det i vores del af verden. Og så skal vi også lære om vores nodesystem – som er en ret smart idé, der kom til verden for mange hundrede år siden.

Vi tager udgangspunkt i din egen lyst til musik, og sangene i Højskolesangbogen er et godt sted at begynde. Målet kan være, at du spiller til fællessang, får styr på noderne eller bliver fortrolig med at komponere dine egne melodier. I musikkens verden er der plads til alle! Vi har opgraderet skolens klaverbeholdning, så der er god plads til at øve – næsten hele døgnet.