MUSIK & SANG

Musiktime

Hver uge har vi en fælles musiktime på Hadsten Højskole. Fællessangen er i centrum, og vi synger alt fra Grundtvig til Gnags og Peter Sommer til Police. Udover sangen er musikhistorie også en del af den fælles musiktime. Her ser vi klip fra musikfilm- og video, og vi hører både nye og gamle numre. Og så synger og spiller vi selvfølgelig også det musik, som står øverst på din ønskeliste.

På Hadsten Højskole holder vi fast i traditionen med at synge sammen. Det gør vi, fordi der opstår et helt særligt fællesskab mellem mennesker, der synger og spiller med hinanden. Og det er dét fællesskab, du bliver en del af, når du deltager i vores obligatoriske musiktimer.

Faget skal du glæde dig til, hvadenten du er en habil sanger eller musiker, eller du kun synger under bruseren. For du bliver glad af at synge og spille. Og du får udvidet dit eget musikalske bibliotek – både med sange fra højskolesangbogen, ældre klassikere, moderne hits og alternative musikgenrer.

Interessere du dig for musik? Så læs mere om vores kursus Musik & Sang her!