MUSIK & SANG

Åben scene

I faget Åben Scene arbejder vi med at iscenesætte skolens kreative fag. Det kunne eksempelvis være en teaterkoncert med et særligt tema i samarbejde med skolens sammenspilshold, en fernisering i samarbejde med keramikholdene eller en danseopvisning med danseholdet. Det er dermed ikke et fag for dig, der gerne vil stå på en scene, men et fag for dig, der interesserer dig for at alt det, der foregår rundt om, ved siden af og bag en scene.

I faget arbejder vi kreativt med idéudvikling, dramaturgisk opbygning og indretning af oplevelsesrum og vi arbejder konkret med lyd- og lysproduktion, sceneeffekter, scenografi, videoproduktion, projektstyring og alt hvad der skal til for at skabe unikke og samlende oplevelser omkring de kreative fag på Hadsten Højskole. Desuden har vi i faget ansvaret for den tilbagevendede begivenhed (også kaldet) Åben Scene, hvor vi to eller tre gange i løbet af kurset stiller en scene op, så dem der har lyst til at optræde helt uforpligtende kan få muligheden.

De bedste oplevelser er de hele oplevelser, hvor alle kreative elementer smelter sammen og publikum glemmer tid og sted – og bagefter siger: “Wow, dét var fedt!”. Hvis man kan tale om et facit eller en opgave på pensumlisten i faget Åben Scene, så er det netop det; at samle publikum og de udøvende til en hel og rørende oplevelse.