IDRÆT & OUTDOOR

Klatring

Er du til højder, styrke-, balance- og koordinationstræning? Så er klatring noget for dig. Få mulighed for at presse dig selv og sætte nye grænser for, hvad du kan og tør, når vi udfordrer dig i klatrekunsten.

I faget Klatring på Hadsten Højskole starter vi på væg, men derfra vil undervisningen primært foregå i træerne. Men før vi giver os i kast med selve klatringen, sørger vi for, at alle eleverne har fuldstændig styr på deres egen og hinandens sikkerhed.

Når vi laver træklatring foregår det hovedsageligt i træerne omkring højskolen. Her vil vi bruge forskellige teknikker til at overvinde udfordringerne i træet, bl.a. prusik-klatring, toprebsklatring og klatring med ascender og grigri.

Klatring på Hadsten Højskole er både for nybegynderen, der aldrig har klatret før og den mere erfarne klatrer, der har prøvet kræfter med enten væg- eller træklatring.

Har du lyst til at dyrke klatring på Hadsten Højskole? Tjek vores brochure og læs mere om Klatring og alle de andre fag på højskolen. Har du lyst til at se nærmere på vores klatrevæg- og de øvrige faciliteter på højskolen, så giver vi gerne en rundvisning.