KUNST & KUNSTHÅNDVÆRK

Analog fotografi

Vi lever i en digital verden, men der er stadig noget næsten magisk over det analog kamera og film, der skal fremkaldes i et mørkekammer. På Hadsten Højskole råder vi over et fuldt udstyret mørkekammer, så vil du med på en fotografisk rejse og selv fremkalde store og flotte fotos til din væg, så er dette fag noget for dig.

Selv om den hurtige og praktiske digitale teknologi stort set har overtaget fotograferingen i dag, har den analoge film- og mørkekammerteknik stadig meget at tilbyde. Det bliver du klogere på i dette fag. Du lærer at bruge analoge, manuelle kameraer og får en solid viden om de mange forskellige typer af film, der er at vælge imellem. Du finder ud af, hvad multigradepapir er for noget – og hvordan både kemi, papir og filtre kan forvandle dine fotos i mørkekammeret.

I Analog Fotografi kommer du også med på en historisk rejse. Vi taler om fotografiets historie, og vi gennemgår den teknologiske udvikling – fra fotografiets fødsel til nutidens digitale virkelighed. Du kommer til at arbejde med de mange spændende analoge teknikker, og prøver kræfter med forskellige kameratyper- og formater. Vi du have et fotografisk tilbageblik og samtidig fremstille flotte sort/hvide forstørrelser af dine egne billeder, så skal du være med her.

Har Analog Fotografi på Hadsten Højskole fanget din interesse? Bestil vores brochure hjem, hvor du også kan læse mere om alle skolens fag. Vil du opleve højskolen indefra, giver vi gerne en rundvisning.