KROP & KOST

Yoga

Yoga betyder forening – og forening mellem krop og sind, åndedræt og sjæl er i fokus i dette fag. I Yoga på Hadsten Højskole lærer du at flytte opmærksomheden fra hovedet og ned i kroppen, hvor vi går på opdagelse i de mange ressourcer, som den gemmer på. Du træner kunsten at holde fokus og være i nuet, som vi også kender fra meditation, og på den måde giver du både din krop og din hjerne kærlig pleje.

Du kender det godt. Du har travlt, og hovedet summer af alt det, du skal forholde dig til, det du skal nå, og det du ikke må glemme. I Yoga sætter vi tankerne og den hårdtarbejdende hjerne på pause, mens vi fokuserer på kroppen og åndedrættet. Du lærer både blide og lidt hårdere yogaøvelser, og du kommer til at mærke, hvordan du med yogaen får skabt forbindelse til kernen i din krop.

Yoga byder på en værktøjskasse fyldt med redskaber, og dem lærer du at bruge, så du selv kan tage dem frem, når du trænger til at mærke dig selv og din krop. Du lærer med andre ord at komme i nærkontakt med dig selv, og ad den vej skaber du frihed, udvikling og overskud til det liv, du helst vil leve.

Uanset om du er erfaren ud i yogaens verden, eller om det er helt nyt for dig, kan du sagtens vælge yoga. Vi kommer rundt om mange forskellige grene af yoga, og selvom du måske allerede mestrer noget yoga, vil du helt sikker bliver udfordret.

Hvis du gerne vil vide mere om Yoga på Hadsten Højskole, er du altid velkommen til at ringe til os på tlf. 8698 0199 eller sende en mail på info@hadstenhojskole.dk. Bestil vores brochure eller kom forbi og besøg os, hvis du gerne vil lære os lidt bedre at kende.