KOMMUNIKATION & SPROG

Digital Foto

Vil du nørde foto på Hadsten Højskole? Gode fotos er vigtigere end nogensinde i den moderne medieverden. Ikke kun i de klassiske medier, men også på de sociale medier som Instagram og Facebook. I Digital Foto på Hadsten Højskole lærer du at tænke dine billeder ind i en fortællende ramme, så du via. dit kamera kan formidle gode og relevante historier.

Når du vælger faget Digital Foto, er fotografering i fokus, og du lærer det digitale spejlreflekskamera rigtig godt at kende. Du får styr på blænde, lukketid, iso og andre tekniske indstillinger. Du bliver også introduceret til flash og andet udstyr, der kan gøre dine billeder endnu bedre. Lys og skygger, farver og farvetemperaturer samt perspektiver er andre kraftige virkemidler inden for foto, og dem kommer du også til at arbejde med. Du kommer også omkring Photoshop, som er det program, vi skal efterbehandle billederne i.

Udover den tekniske side af fotografering vil du også lære om alt det, der kendetegner det gode fotografi. For det kræver ikke kun teknisk dygtighed at indfange det gode foto, det kræver også mod og vedholdenhed.