I dag udkommer Nina Lynggaards anden bog. Hun er elev på det nuværende hold og havde i dag morgensamlingen, hvor hun fortalte om at være ung forfatter.

Elev Nina Lynggard har udgivet sin anden bog med titlen "How to teen"

Af Sofie Lindebjerg Søe d. 23. november 2023

Forfatterdebut som 16-årig

Nina Lynggaard, der er elev på det nuværende efterårshold, debuterede i 2019 som ungdomsforfatter med bogen ”Den lille håndbog om håndtering af vanskelige forældre”. Bogen fik hurtigt meget anerkendelse og den dengang 16-årige Nina skulle – ved siden af efterskolen – medvirke i både tv og aviser.

Bogen endte som en bestseller indenfor ungdomslitteratur og lå nr. 1 i flere måneder i streg. Derudover blev den også oversat til både norsk og tysk. I Tyskland fik den særlig opmærksomhed, hvor det endte med at Nina blev nomineret til Lovely Books tyske litteraturpris Leserpreis.

How to teen

I dag udkommer Nina med sin bog nr. 2, der har titlen ” How to teen – din guide til venskaber, følelser og alt det, du ikke lærer i skolen”. Nina fortalte i dag til morgensamling om processen med bogen, der både har indeholdt skriveblokade, masser af mails med rettelser, forskellige bud på forside, illustrationer og meget mere.

For Nina har det at skrive aldrig været med et bestemt mål eller for at skulle tjene penge på det. Som hun selv beskriver det, har hun skrevet, fordi hun har haft noget på hjerte. Hendes anden bog, der udkommer i dag, tager udgangspunkt i alt det, som Nina selv har manglet en guide til, da hun gik i folkeskolen. De dilemmaer, frustrationer og spørgsmål der kan opstå i teenageårene. Nu har hun skrevet en guide ud fra de erfaringer, hun selv har gjort sig.

Stort tillykke med din anden udgivelse, Nina. Vi håber, bogen lander på en masse hylder i de danske teenageres hjem.

Nina Lynggard ungdomsforfatter

Tilbage til alle blogindlæg