I lørdags ringede kirkeklokkerne på Hadsten Højskole, da Lucca og Tina fik foreviget deres kærlighed. Lucca og Tina hedder til daglig Nikoline og Katrine og er elever på højskolen. Brylluppet var altså ikke et helt ægte et af slagsen, men en del af en højskoleweekend med temaet ‘Traditionen tro’.

Bryllupsfest til temaweekend på Hadsten Højskole

Af Sofie Lindebjerg Søe d. 27. februar 2024

En gennemført temaweekend

Sammen med to af højskolens lærere havde en gruppe af eleverne planlagt en bryllupsweekend for resten af elevholdet. Der var ikke meget, der var overladt til tilfældighederne.

Forud for weekenden havde eleverne kontaktet den lokale kirke i Hadsten, Sct. Pauls Kirken, og spurgt om lov til at låne kirken til den store begivenhed. Så da gæsterne mødte op til vielsen, var det altså i ægte kirkebryllups-rammer.

Der var fundet kreative udklædninger frem til begivenheden, da eleverne på forhånd havde fået tildelt roller, de skulle indtage på dagen. På kirkens bænke sad der derfor både et hold cykelvenner, en masser niecer og nevøer i farverigt tøj, pjattede brudepiger, en lidt for fuld onkel og mange flere. Der var også fint besøg af både Medina og Kim Larsen.

I kirken blev der heldigvis sagt to store ja’er og det nygifte par kunne løbe hånd i hånd ud af kirken i en regn af finvalset havregryn. Traditionen tro kørte parret fra kirken med dåser raslende efter sig.

Taler, strømpebånd og kys på kinden

Efter ceremonien i kirken fortsatte festlighederne i højskolens spisesal, der var pyntet og gjort klar til en skøn bryllupsfest. Her blev traditionerne også holdt i hævd. Brudeparret sad fint ved højbord og kunne skue ud over de mange gæster.

Imens en klassisk tre retters menu blev serveret, var der taler og indslag fra familiemedlemmer og vennegrupper. Under middagen var der kys på kinderne, når en af aftenens hovedpersoner forlod lokalet, og på de senere timer dansede brudene deres brudevals.

Nu kan Lucca og Tina begynde deres liv som nygifte, imens eleverne Nikoline og Katrine kan se tilbage på en sjov temaweekend og deres giftemål uden hverken ægtepagt eller forpligtelser.

Bryllup-temafest-Hadsten-Højskole

Tilbage til alle blogindlæg