AFTENFOREDRAG: Kom til foredraget “Håb” d. 24. oktober kl. 19.00.

foredrag-bertel-nygaard-hadsten-højskole

Se alle arrangementer
på Hadsten Højskole

Er vi blevet dårligere til at håbe? I det mindste ser det sådan ud, når det gælder de store håb, der giver fælles mening og driver os fremad til aktivt at forbedre denne verden. Klimakatastrofer, krige og kriser får os til at frygte for fællesskabet og indskrænke vores håb til os selv og vores nærmeste.

Alligevel håber vi. For håbet ligger som målet for vores handlinger. Og vores små håb og handlinger rummer måske alligevel kimen til noget, der rækker ud over det nære. Ved at undersøge håbet i forskellige skalaer og skiftende historiske former kan vi formentlig blive klogere på vores håb – og dermed på, hvem vi er, har været og kan blive. Måske kan vi endda bedre til at håbe og handle større.

Bertel Nygaard er lektor i moderne historie ved Aarhus Universitet. Han forsker blandt andet i politisk idehistorie, utopisk tænkning, sociale revolutioner og populærkultur.

Tid og sted: 24/10 kl. 19.00 på Hadsten Højskole.

Pris: Foredraget koster 50 kr. Tilmelding sker på mail til  info@hadstenhojskole.dk. Der betales via MobilePay til 36527 i forbindelse med tilmeldingen.

Kom tilbage til oversigten over alle arrangementer ved at klikke her.

Se alle arrangementer
på Hadsten Højskole