AFTENFOREDRAG: Oplev biolog, forfatter, fotograf og ph.d. i danske sommerfugle Michael Stoltze på Hadsten Højskole den 23. april 2024

Michael Stoltze

Se alle arrangementer
på Hadsten Højskole

KLIMA, NATUR OG SOMMERFUGLE PÅ KATASTROFEKURS – hvordan hænger kriserne sammen, og hvad gør vi?

Michael Stoltze er naturforkæmper, biolog og forfatter med ph.d. i sommerfugle. Desværre er sommerfuglene ved at forsvinde. De er følsomme og reagerer hurtigt på ændringer i naturen, så de bliver anset som et slags barometer for naturens tilstand. Nu står barometret på dybt lavtryk, og årsagerne er uden for enhver tvivl konsekvensen af den grådige måde, vi bruger Jorden på. Foredraget stiller skarpt på, hvordan klimaændringerne, biodiversitetskrisen og sommerfuglenes deroute er forbundet, og hvordan vi kan og skal løse kriserne sammen.

Foredraget viser gennem et stort antal billeder og fortællinger eksempler på, hvordan det gøres og hvordan enhver kan bidrage med en indsats, hvad enten det er på egen grund, lokalt, nationalt eller internationalt.

Siden barndommen på Nordbornholm har sommerfugle været Michael Stoltzes store passion. Han var leder af en landsdækkende undersøgelse af sommerfuglenes udbredelse, skrev Ph.d. om Danmarks dagsommerfugle og flere bøger om emnet. Han arbejder fortsat intensivt med sommerfugle i naturen, fotograferer og skriver og giver råd om, hvordan man passer på dem og får flere sommerfugle i natur og haver.

Arrangementet er et samarbejde med Vilde Vissing v. Vissing Meninghedsråd i forbindelse med Favrskovs Klimauger.

Tid og sted: 23. april kl. 19.00 på Hadsten Højskole

Tilmelding og pris: Arrangementet er gratis, men kræver tilmelding. Billetter kan bookes fra den 15. februar. Link til billetter.

Se alle arrangementer
på Hadsten Højskole