Praktiske oplysninger

Praktiske oplysninger om korte kurser

Priser for et sommerkursus på Hadsten Højskole 2024:

Kursuspris: Kr. 4.750,-
Kursuspris, familiehøjskoleophold, børn (gælder i uge 28): Kr. 2.600,-
Tillæg for enkeltværelse: Kr. 750,-
Tillæg for eget bad/toilet: Kr. 380,-

Depositum
Der betales depositum på kr. 1.000,- ved tilmelding, som fratrækkes kursusprisen. Når man har betalt depositum, er man tilmeldt kurset og dermed sikret en plads. Vi reserverer således ikke pladser på kurserne, før der er betalt depositum.

Depositum forfalder 14 dage efter tilmelding. Hvis tilmelding sker efter den 3. juni 2024, forfalder hele kursusprisen ved tilmelding.

I uge 32 er det kr. 500,-, der skal betales i depositum.

Betaling
Restbetaling (kursusprisen fratrukket depositum) skal ske senest den 3. juni 2024 – det gælder for alle korte kurser.

Betaling sker til:
Bank, Nordea: 2678-9037165147

Indkvartering
Indkvartering foregår på dobbeltværelse, med mulighed for enkeltværelse mod et tillæg på kr. 750,- (dog ikke muligt på Familiekurset). Tillæg for bad og toilet på værelset kr. 380,- pr. person.

Linned og håndklæder
Når du tilmelder dig et af vores korte kurser, skal du ikke tænke på at medbringe linned og håndklæder – det er inkluderet i prisen.

Tilmelding
Du finder tilmeldingslink til de forskellige korte kurser på siden her. Ca. 4 uger før kursusstart sendes et udførligt dagsprogram.

Framelding
Ved framelding indtil 30 dage før kursets start tilfalder depositum skolen som et administrationsgebyr. Ved framelding senere end 30 dage før kursets start tilbagebetales halvdelen af kursets pris.
Ved framelding senere end 24 timer før kursusstart betales hele kursusprisen.
Ved framelding i tilfælde af lægedokumenteret sygdom hos kursusdeltageren eller dennes nærmeste familie betales kun depositum.

Aflysning af kurser
Aflysninger af kurser sker kun sjældent på Hadsten Højskole. Gennemførelse af det enkelte kursus afhænger dog af antallet af tilmeldinger. Ved aflysning af et kursus får de tilmeldte normalt besked herom senest en måned før kursusstart, og man får hele det indbetalte beløb tilbage.

Kursusændring
Ret til ændringer i kursusprogrammerne forbeholdes. Der kan ske ændringer på grund af sygdom eller lignende, men vi er kun interesseret i at afholde kurserne så tæt på programmerne her i brochuren som muligt.

Rygepolitik
Højskolen er røgfri. Man må dog gerne ryge under åben himmel på skolens område.

Afbestillingsforsikring
Hvis du ønsker at tegne en afbestillingsforsikring, skal du selv tage kontakt til f.eks. Europæiske Rejseforsikring eller Gouda. Tjek evt. med dit eget forsikringsselskab, om du allerede har en forsikring, der dækker, hvis du bliver nødt til at framelde dig.