POLITIK & SAMFUND

Almen viden og aktuelt debat

Vil du bliver klogere på det, der sker i verden lige nu. Og det, der har skabt den verden, vi lever i? Så skal du vælge faget Almen viden & Aktuel debat.

Hensigten med Almen viden & Aktuel debat er at øge din paratviden. Du bliver sikker i historiske fakta om Danmark og resten af verden, du får styr på vigtige politiske og økonomiske temaer i samfundet, og du får en ny indsigt i, hvordan kultur og dannelse går hånd i hånd.

Vi bruger mediernes nyhedsstrøm som udgangspunkt for undervisningen, og herfra skuer vi både fremad og tilbage. Dit udsyn bliver bredere, og dit indblik i både almen viden, historie og politik bliver dybere, når du vælger dette fag. Derudover får du træning i at huske alt fra den aktuelle ministerrække til vigtige verdensbegivenheder gennem tiderne.

Faget er et oplagt valg for dig, der søger ind på en uddannelse, hvor du skal bestå en test i almen viden, eller hvor det bare er en fordel, at du er klædt godt på omkring almene forhold, politik og historie i såvel Danmark som resten af verden. Men det er også for dig, der gerne vil opdatere din viden om samfundet. Og dig der bare er nysgerrig på, hvad der sker omkring dig.

Interesseret i flere politiske og samfundsfaglige fag? Vi har lavet en YouTube-video, hvor nogle af vores tidligere elever fortæller om deres oplevelser med fagene indenfor Politik & Samfund. Se den her.