På en højskole er der mange gode aftener, men onsdag aften den 27. september var en særlig god en af slagsen. Vi fik besøg af Katrine Muff, musiker og komponist, til en aften i fællessangen og musikkens tegn.

Katrine Muff til sangaften på Hadsten Højskole
Åbent Hjerte

Gymnastiksalen var fyldt med gæster, tidligere elever og nuværende elever, da Katrine Muff satte sig til klaveret og begyndte aftenen med Sys Bjerres Åbent Hjerte, der er en af de nye sange i den 19. udgave af Højskolesangbogen. Salen stemte i, og sådan fortsatte det i skønne 90 minutter. Katrine Muffs smukke klaverspil og salens mange stemmer.

Aftenens hovedperson, Katrine Muff, spillede og sang for til både klassikere fra Højskolesangbogen og en hel del af de nye sange i den lille blå bog. Udover at spille og synge, fortalte Katrine Muff også om de forskellige melodier og tekster, som salen blev introduceret til. Hun fortalte også om tilblivelsen af nogle af de sange, hun selv har med i den nye højskolesangbog.

Fortabt Er Jeg Stadig

Aftenen blev rundet af med sangen Fortabt Er Jeg Stadig, der netop er én af de nye sange, som Katrine Muff har skrevet melodien til. Teksten er skrevet af Stine Pilgaard og indgår i romanen Meter I Sekundet. Den fine kærlighedssang med den cirkulære struktur, hvor hvert vers begynder med forriges vers’ sidste sætning, var et godt punktum på en dejlig sangaften.

Tak for en fantastisk aften til både gæster og Katrine Muff.

Aftenen var arrangeret i samarbejde med Hadsten Storpastorat og Folkekirken Voldum-Rud.

Tilbage til alle blogindlæg