KONCERT: Oplev ‘Stemmer i Voks’ med sanger Ulla Bendixen og komponist Martin Ottosen

Stemmer-i-voks-2024

Se alle arrangementer
på Hadsten Højskole

Oplev ‘Stemmer i Voks’, der er et nyt projekt fra 2/3 af kernen i Sorten Muld med sanger Ulla Bendixen og komponist Martin Ottosen.

Om arrangementet:
Denne gang er lyset sat på de kraftfulde sagn og sange, som stadig levede blandt hedens småkårsfolk ved 1900-tallets begyndelse – og på den mand, der viede sit liv til at samle disse folkeminder op, før de endegyldigt forsvandt.

Fortællingen flettes sammen med parrets nærværende nyfortolkninger af sangene fra de rå fonografoptagelser. Instrumenter som trædeorgel, mandolin, nøgleharpe, jødeharpe, elektronik og let forstemt klaver vil understøtte sangenes tidløse historier, som – på trods af hverdagens hårde slid og små kår – besynger menneskets ukuelige stræben efter lykken og kærligheden.

Koncerten er arrangeret i samarbejde med Kulturhuset Sløjfen.

Tid og sted: 14. november kl. 19.30 i Kulturhuset Sløjfen.

Tilmelding: Billetter købes gennem Sløjfen.

Se alle arrangementer
på Hadsten Højskole