IDRÆT & OUTDOOR

Vild med dans

Er du vild med dans, eller vil du gerne blive det? Så er det nu, du skal kridte danseskoene – eller hvad fodtøj du nu foretrækker at danse i – og tage på højskole. Professionelle dansere siger, at det ikke er muligt at være sur og danse på samme tid. Så vil du lære standard- og latin og smile dig igennem træningen, så skal du vælge faget Vild Med Dans på Hadsten Højskole.

Gennem danse-træningen bliver du så fortrolig med dansekunsten, at du og din partner har overskud til at smile, når I fejende flot flyver hen over dansegulvet. Vi har mange danse på programmet: Jitterbug, Jive, Cha cha cha, Vals, Engelsk Vals, Quickstep, Rumba, argentinsk Tango, Tango, Salsa og afrikansk dans.
Derudover prøver vi kræfter med mindre danseserier, hvor vi kombinerer nye koreografier med det gode benarbejde fra danse, du allerede har lært. Vi griner og sveder, og vores fælles mål er, at du får et mere afslappet forhold til det at danse. Når fodarbejdet er på plads og dansefatningen sidder som den skal, stiller vi op til indmarch og inviterer højskolens øvrige elever til danseopvisning.

Vil du vælge andre idrætsfag end dansen, kan du prøve kræfter med fx Klatring, Mountainbike og Volleyball.

Mere information om dans på Hadsten Højskole

Har du set vores brochure? Her kan du læse meget mere om højskolen og vores fag. Du er også velkommen til at komme forbi og besøge os. Har du spørgsmål til dans på Hadsten Højskole, er du altid velkommen til at ringe til os på tlf. 8698 0199 eller sende os en mail på info@hadstenhojskole.dk