IDRÆT & OUTDOOR

Løb

Er du en rutineret løber, og vil du gerne være bedre? Eller er du aldrig kommet i gang i løbeskoene? Uanset niveau finder du din plads på faget Løb.

I faget Løb på Hadsten Højskole får du redskaberne, så du kan nå lige præcis dit løbemål. Stiler du efter Copenhagen Maraton eller den første fem-kilometer i dit liv, er successen indenfor rækkevidde, hvis du løber med her.

Træningen er individuelt tilrettelagt, og distancerne bliver tilpasset lige præcis dit udgangspunkt. Du får suppleret din træning med viden om sundhedsfaglige emner, og du bliver klogere på, hvordan du kan leve et aktivt motionsliv i en travl hverdag.

Vi vil komme forbi forskellige distancer og løbeteknikker, og du vil blive udsat for både løb på længere distancer, intervalløb og løb og og ned af bakker. Vi ligger tæt på både kuperet terræn og skov, så der er rig mulighed for at planlægge sine egne løberuter, der passer til de behov, som den enkelte elev har. Løbetholdet plejer desuden at deltage i diverse lokale løb, som blandt andet Aarhus halvmaraton.

Du kan supplere med faget Styrke og kredsløb, hvis du gerne vil have pulsen endnu mere op – og få arbejdet kroppen godt igennem.

Har faget Løb på Hadsten Højskole fanget din interesse? Bestil vores brochure og læs mere om faget samt højskolens øvrige fag. Vil du opleve skolens faciliteter på nært hold, giver vi gerne en rundvisning.