IDRÆT & OUTDOOR

Styrke og kredsløb

Drømmer du om at stå knivskarpt til politiets optagelsesprøve? Eller drømmer du bare om at styrke din krop og komme i god form? Så er faget Styrke og Kredsløb noget for dig.

Hvis du vælger Styrke og Kredsløb skal du forberede dig på at blive øm – for vi giver den fuld gas. Udgangspunktet for faget er den fysiske politiprøve, som man skal bestå, hvis man vil optages på politiuddannelsen. Derfor fokuserer faget meget på de delelementer, som prøven også består af. Det betyder, at vi kommer til at træne løb på både kort og lang distance, længdespring, kropshævninger, bænkpres osv. Samtidig sørger vi for at opbygge en rigtig god grundform, så du bliver i stand til at klare prøven godt.

Fordi vi på forhånd ved, hvilke fysiske krav politiet stiller til optagelsesprøven, kan vi arbejde målrettet mod at vores elever opfylder disse krav. Flere gange undervejs i opholdet vil vi gennemføre politiets fysiske prøve, så du hele tiden ved, hvor dit niveau er, og hvad du skal arbejde videre med.

Læs mere om vores forberedende kursus til politiet her

Selvom fagets udgangspunkt er politiets fysiske prøve, så kan man sagtens deltage, selvom man ikke har nogle ambitioner om at skulle ind i politiet. Vælger du Styrke og Kredsløb sørger vi for, at du bliver stærkere og kommer i god form, uanset hvilket niveau du starter på.

Du kan supplere Styrke og kredsløb med fag som Løb og Idræt & teambuilding.