MUSIK & SANG

Guitar

Har du altid været misundelig på dem, der kunne sætte gang i lejrbålsfesten med deres guitar? Eller kunne du bare tænke dig, at blive bedre til at spille, end du allerede er? Vi underviser både nybegyndere og øvede. Så tag din egen guitar med under armen, eller lån én på højskolen – så er du i gang.

Når du vælger Guitar, bliver du introduceret til de klassiske og mest anvendte greb indenfor guitarspillet. Måske kender du dem i forvejen, og måske er det helt nyt for dig. Uanset hvad, bliver undervisningen tilpasset det niveau, som eleverne på hvert hold har.

Udover at spille en masse på guitar, vil du også blive undervist i grundlæggende musikteori, samt blive introduceret til ny guitarbåren musik.

På højskolen har vi 16 spanske guitarer, som eleverne kan låne, så du behøver altså ikke medbringe din egen. Men har du en stående, der trænger til at blive stemt, så tag den med og lær også, hvordan du gør det. Udover undervisningen anbefaler vi, at du øver dig mindst en time om ugen. Til gengæld lover vi, at det kan blive dig, der spiller for, næste gang der er fællessang til familiefesten eller hyggeaftenen med vennerne.

Har du lyst til at vide mere om kurset? Så læs om Musik & Sang lige her.