MUSIK & SANG

Ukulele

Guitaren har en charmerende lillesøster. I dette fag lærer du hurtigt en håndfuld meget nemme akkorder eller greb, så du i løbet af ganske kort tid kan tage din ukulele under armen og spille op til fællessang. Både ved familiefesten eller når i sidder i den lyse sommernat omkring lejrbålet.

De grundlæggende teknikker er ens, hvad enten man spiller på guitar eller ukulele. Fordelen og charmen ved ukulelen er den afvæbnende humor, der nærmest er indbygget i det lillebitte instrument. Desuden er der kun fire strenge at holde styr på…

Når vi ikke øver os på de fire strenge, bliver der tid til at høre om ukulelens rolle i musikhistorien med eksempler fra instrumentets hjemland Hawaii – og fra selveste The Beatles.

På højskolen har vi et helt skab fyldt med ukuleler i alle mulige farver. hvis du vælger faget, kan du med fordel købe en ukulele af skolen – men vi låner også gerne ud.