PSYKOLOGI & FILOSOFI

Pædagogik

Vil du gerne arbejde med mennesker eller er du interesseret i at blive klogere på hvad der sker i mødet mellem mennesker skal du vælge faget pædagogik, der giver en grundlæggende indsigt i menneskelig tilblivelse, udvikling og læring.

På Hadsten Højskole er vi optaget af pædagogik i bred forstand. Af samme årsag arbejder vi os både omkring pædagogiske kongstanker gennem tiden, læringsteori, læringsstile, kropssprog og meget andet i faget Pædagogik. Vi tager også et skridt dybere ind i filosofien, for at forstå de grundlæggende idéer og tankegang, som har formet pædagogiske teorier gennem tiderne.

Vi tager udgangspunkt i jeres fælles erfaringer og undersøger også, hvordan du selv tilegner dig viden bedst muligt. I undervisningen får du lejlighed til at udvikle og afprøve din viden gennem en inddragende undervisning med både oplæg, diskussioner og øvelser. Qua højskolens samarbejde med en børnehave og en skole i nærområdet har du, sammen med de andre på holdet, mulighed for at tilrettelægge og udføre et konkret forløb for børnehavebørn og folkeskoleelever.

Vi kommer med andre ord både omkring de teoretiske og praktiske aspekter af pædagogikfeltet, og du får et godt indblik i, hvordan man arbejder pædagogisk, hvad enten det er som lærer, pædagog eller noget helt tredje.