PSYKOLOGI & FILOSOFI

Neuropsykologi

Vi ved, at vi er styret af vores hjerne, men hvordan har hjernens udvikling haft betydning for vores evolution? Det ser vi blandt andet nærmere på i dette fag.

Såvel neuro- som evolutionspsykologi er områder inden for psykologien, som virkelig har været i rivende udvikling de seneste år. De er grene af psykologien, som kan supplere, understøtte og udfordre hinanden.

Vi vil undersøge hvordan mennesket forstås i et neuropsykologisk perspektiv, herunder hvordan hjernen har betydning for vores adfærd, hvilken rolle hormoner spiller og hvordan vi evolutionært kan forklare aspekter ved menneskelig adfærd og intention. Herunder hvordan neuropsykologien forklarer fænomener som forelskelse og frygt.

Vi vil også holde neuropsykologien op overfor andre psykologiske retninger for at synliggøre forskelle og ligheder perspektiverne i mellem.

Få mere information om Hadsten Højskole

Har du set vores brochure? Her kan du læse meget mere om højskolen og vores fag. Du er også velkommen til at komme forbi og besøge os. Har du spørgsmål vedrørende Hadsten Højskole, er du altid velkommen til at ringe til os på tlf. 8698 0199 eller sende os en mail på info@hadstenhojskole.dk.