PSYKOLOGI & FILOSOFI

Personlighedspsykologi

Er du interesseret i, hvorfor mennesker udvikler sig på bestemte måder, og hvordan omgivelser og relationer spiller en rolle i forhold til den ens personlighed? Så skal du vælge Personlighedspsykologi.

Indenfor personlighedspsykologien finder vi blandt andet de teorier der belyser områder som arv og miljø, køn, trækpsykologien, personlighedstest og parforhold.

Vi vil i dette fag arbejde undersøgende i forhold til identitet og personlighed, herunder kigge nærmere på teorier som ”The Big Five”, trækteorier og kønsforskning.

Vi vil afprøve og arbejde analyserende med personlighedstest og forskellige øvelser hvor personligheden spiller ind og bliver sat på prøve. Vi vil besøge kvindemuseet, som afsæt for en diskussion om kønnenes betydning historisk og i samtiden. Sidst men ikke mindst vil vi undersøge forskellige teoretiske perspektiver på kærlighed.

Lyder det som noget for dig? Så er du måske over interesseret i de andre fag med fokus på forskellige aspekter af Psykologi på Hadsten Højskole.

Hvis du har spørgsmål eller ønsker at se skolen med egne øjne, er du meget velkommen til at bestille en rundvisning. Vi sender dig også gerne vores brochure, hvor du kan læse mere om vores skole.