POLITIK & SAMFUND

POLITIK OG SAMFUND

Styrk din viden indenfor samfund og politik på et højskoleophold

Interesserer du dig for samfundet og for de politiske beslutninger, der påvirker os alle? Så er der rigeligt med muligheder for undervisning i samfundsforhold og politik på Hadsten Højskole, der vil fange din interesse. Hadsten Højskole er en af Danmarks førende højskoler på det politiske og det samfundsfaglige felt, og vi underviser på et højt, fagligt niveau.

Politik & Samfund er fagområdet for dig, der overvejer at læse samfundsvidenskab eller har planer om at beskæftiger dig med udviklingen i samfundet og politiske beslutninger. Hvad end du vil være politibetjent, læse jura, sociologi eller drømmer du om selv at blive politiker, er det her, du skal begynde. Fagene er også for dig, der vil læse noget helt andet, men som har brug for at blive opdateret på de nyeste politiske debatter og strømninger i samfundet.

Politisk debat om danske og internationale emner

Du bliver udfordret på både din viden og på dine holdninger. Vi går blandt andet tæt på de store politiske personligheder, der har påvirket udviklingen i verden gennem tiderne. Derudover diskuterer vi aktuelle politiske emner – både danske og internationale og undersøger, hvordan politisk strategi og spin påvirker politiske beslutningsprocesser. Vi diskuterer kriminalpolitik, sætter straffeloven under lup og analyserer, hvordan og hvorfor USA stadig sætter dagsordenen i hele verden. Og så sætter vi fokus på magtlogikker og mediernes betydning for samfundsudviklingen.

Med andre ord står vi klar til at klæde dig på til den virkelighed, som bliver skabt for øjnene af os, og lærer dig at forholde dig kritisk til den.