IDRÆT & OUTDOOR

Mountainbike

Fart, fede oplevelser og gode grin – også når du bliver kastet af jernhesten. Det får du, når du vælger faget Mountainbike. Har du ikke selv en Mountainbike, låner du en på Højskolen. Og så er du klar til at vinde terræn. Du kommer til at køre gennem tætbevokset skov, op ad bakke og i høj fart gennem skarpe sving.

Timerne i Mountainbike på Hadsten Højskole veksler mellem længere køreture, hvor målet er at få nogle kilometer i benene samt ture, hvor du får tid til at nyde naturen og fordybe dig i omgivelserne, når vi tilbagelægger en mindre rundstrækning. Teknisk bliver du rigtig god, når du vælger dette fag. Du lærer at tæmme cyklen, når vi arbejder med alt fra balance og bremseteknik til optimering af din brug af gear samt trædeteknik og frekvens.

Sikkerhed, kondition og evnen til at holde din MTB i fart og flow, uanset hvor og hvordan du kører, er også noget af det, du får styr på i Mountainbike. Du prøver kræfter med at hoppe af og på cyklen i fart, at løbe med cyklen samt at holde tempoet både op- og ned ad bakke og i sving. Kort sagt bliver du godt rustet til at tage med, når vi spænder hjelmene og kører cyklerne helt ud i gearene.

Vil du have pulsen op i flere fag end Mountainbike, kan du vælge fag som Styrke og kredsløb, Boldspil eller Løb.

Er du interesseret i at dyrke din Mountainbike passion på Hadsten Højskole, og har du lyst til at læse mere om højskolen og vores øvrige fag? Bestil vores brochure. Vil du opleve vores faciliteter på nært hold, giver vi gerne en rundvisning.