KOMMUNIKATION & SPROG

Din online virkelighed

Har du tænkt over, hvor meget af dit liv, der foregår online? Eller hvor meget den online verden påvirker den offline? Hvis ikke, får du mulighed for det nu. Vi bruger stadig mere af vores arbejdstid og fritid online. Aldrig har det været lettere at komme i kontakt med hinanden – og alligevel er ensomhed et stigende problem.

Som land kan vi bryste os af, at være et af de mest digitaliserede lande, men samtidig er der for tiden politiske diskussioner om, hvorvidt skærme fylder for meget i skolerne. Den digitale verden har med andre ord givet os en masse muligheder – men har også skabt nogle udfordringer, som vi først nu for alvor begynder at se konsekvenserne af.

I dette fag vil vi kigge nærmere på, hvordan vi selv bruger og forbruger de digitale løsninger, diskuterer, hvad der er smart, og hvad der ikke er, og forsøge at skabe en bevidsthed om vores forbrug. Alt sammen med det formål, at vi ikke bliver suget forsvarsløst ind i den digitale verden, men er opmærksom på muligheder og konsekvenser ved vores brug af telefoner, computere osv.