KOMMUNIKATION & SPROG

Bliv (mere) uddannelsesparat

Vil du gerne vide mere om din kommende uddannelse, så du kan blive bedre forberedt på din studiestart? Har du brug for noget træning i at skrive opgaver eller i god studieteknik? Og vil du gerne vide mere om, hvordan det er at studere – både fagligt og socialt? Så kan du hente god hjælp i faget Bliv (mere) uddannelsesklar!

Faget Bliv (mere) uddannelsesklar giver dig mulighed for at få større viden om den uddannelse, du vil søge ind på, og du får muligheden for at arbejde med noget af det materiale, du vil møde, når du begynder dit studieliv. Måske vil der også være mulighed for enten at komme på besøg på din ønskede uddannelse, eller at vi får besøg fra ansatte eller studerende.

Vi vil lære om, hvordan man skriver opgaver på de videregående uddannelser, og du vil få gode råd til god studieteknik. Derudover vil vi tale om, hvordan det i det hele taget er at være studerende: Hvordan organiserer man sine dage; hvilke aktiviteter skal man vælge imellem – både socialt og fagligt; hvilke vanskeligheder løber man ofte ind i, og hvordan får man hjælp?

I faget vil du få rig mulighed for at få svar på de spørgsmål, du måske sidder og brænder inde med, og for at blive bedre klædt på til det studie, du skal påbegynde efter højskoleopholdet.